Privatundervisning

Privatundervisning 

KVIST Kompetanse tilbyr privat undervisning til elever som blir "hengende etter" eller allerede strever med matematikk, kommunikasjon, lese og skrivevansker. Erling Kvistad Nilsen er kursholder og pedagog hos Nyborg pedagogikk. Nyborg Pedagogikk er et pedagogisk kompetansefirma innen Systematisk Begrepsundervisning og ferdighetsopplæring etter professor Magne Nyborg. Systematisk Begrepsundervisning er fortsatt uovertruffent når det gjelder å lære barn og unge grunnleggende begreper og dermed gi dem gode læreforutsetninger for all videre læring. Systematisk begrepsundervisning gir et godt læringsredskap for alle læringssituasjoner.

KVIST Kompetanse tilbyr privattimer til barn og unge i  Ålesund og omegn. Vi tilbyr også undervisning over Zoom til elever andre steder i landet under forutsetning at en voksen deltar aktivt sammen med eleven og legger til rette for de nødvendige konkrete erfaringene.
Undervisningen legges som regel opp med en time (45 min) per uke. Det er viktig at eleven selv ønsker denne privatundervisningen. Som hovedregel skal en av foreldrene være tilstede, da det går vesentlig raskere fremover når foreldrene forstår undervisningen, og undervisningen følges opp mellom timene.
Første time er 90 min, der vi blir kjent med hverandre, eleven får sin første undervisningsøkt og vi legger en plan for den videre undervisningen. Etter hver time sendes en fyldig rapport hjem om hva vi har gjort, forberedelser til neste time og hvordan det går. Slik kan dere som foreldre følge med på hva som skjer. Disse rapportene kan også sendes barnets skole eller PPT om det er ønskelig.
I starten vil hovedfokuset ligge på Systematisk begrepsundervisning. Hvor omfattende denne opplæringen blir, er avhengig av elevens utgangspunkt og fremskritt. Det er nødvendig å bruke god tid på dette, siden all videre læring går lettere og raskere når basisbegrepene er sikkert innarbeidet. Dette er redskapene som trengs i videre læring. Etter hvert som de viktigste grunnleggende begrepene er på plass, vil vi gå videre med ferdighetslæring og målrettet innsats på de feltene barnet har vansker, enten dette er matematikk, lesing/skriving eller fagforståelse (naturfag, samfunnsfag osv).
Det legges stor vekt på å konkretisere så mye som mulig. Det, i kombinasjon med individuell tilpassing, gjør at undervisningen blir spennende for de fleste. 
Share by: